Hürrem Sultan’ın Kanuni’ye Mektubu

Hürrem Sultan’ın Hristiyanlığı, ajanlığı, entrikacılığı, rüşvetçiliği ve daha pek çok neğatif özellikleri anılmıştır ve dahi anılacaktır. Bunların çoğu dedikodu tabanlıdır gerçeklik payı ciddi tarihçilerimizin araştırmaları ile açıklık kazanacaktır. Ancak su götürmez bir gerçek vardır ki Kanuni Sultan Süleyman ile Hürrem Sultan arasındaki aşktır. Bu ikili birbirlerini tutkulu bir aşkla sevmişlerdir. Kanuni Hürrem’e şiirler yazmış, Hürrem’de Sultanına aşkını mektuplarında dillendirmiştir.

Hürrem Sultan’ın Kanuni Sultan Süleyman’a yazdığı mektuplarından birinin günümüz Türkçesi ile sadeleştirilmiş halidir.

Yüzümü yere koyup, mutluluk sığınağı ayağınızın topraklarını öptükten sonra, benim devletimin güneşi ve saadetimin sermayesi sultanım! Eğer bu ayrılık ateşine yanmış, ciğeri kebap, sinesi harap, gözleri yaş dolu, gecesi gündüzü belirsiz olan, hasret deryasına gark biçâre, aşkınız ile müptelâ, Ferhat ile Mecnun’dan beter şeydâ kölenizi sorarsanız; ne zamandır ki sultanımdan ayrıyım. Bülbül gibi âh u feryâdım dinlemeyip, ayrılığınızdan dolayı öyle bir hâlim var ki, Allah kâfir olan kullarına dahi vermesin.

Benim devletim, benim sultanım! Bilhassa bir buçuk ay olduğu halde sizden bir haber gelmemesi yüzünden Allah biliyor ki hiçbir şekilde rahatlık yüzü görmeyip, gece gündüz ağlayıp, kendi hayatımdan el çekip, cihan gözüme dar oldu. Ne yapacağımı bilmeden ağlayıp, gözyaşları içinde gözüm kapıları gözlerken, ol ferdü rabbülâlemîn, âleme rahmet eden Sübhan-ı Yezdan, cümle âleme inâyet nazarın edip, fetih haberi ve müjdeli haberlerini yetiştirdi. Ve bu haberi işitince Allah biliyor ki, benim padişahım, benim sultanım, ölmüş idim taze can buldum.

Benim Sultanım! Şehir hakkında soracak olursanız; şimdilik henüz hastalık devam etmektedir. Ancak önceki gibi değildir. İnşallah Sultanım gelince, Allah’ın inâyetiyle de geçer gider. Azizlerimiz, hazan yaprağı dökülünce geçer derler.

Benim Sultanım! Sık sık mübarek mektubunuzu gönderirsiniz diye tazarru ve iltimas ederim. Zirâ ki billah yalan değil, bir iki hafta geçip de ulak gelmezse âlem gulguleye gelir. Türlü türlü sözler söylenir. Yoksa sadece kendi nefsim için istediğimi sanmayın.

About mehmetarikan70

İyi bir baba, aile reisi, ekonomist, yazılımcı olmaya çalışan, ideal dünyanın ideal insanda olacağına inanan...
Bu yazı Tarih içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Hürrem Sultan’ın Kanuni’ye Mektubu için 6 cevap

  1. Geri bildirim: Valide Sultanların ve hasekilerin çevirdiği entrikalar! | mehmetarikan70

  2. Geri bildirim: Mâhidevrân Gülbahar Sultan | mehmetarikan70

  3. Geri bildirim: Pargalı Damat İbrahim Paşa | mehmetarikan70

  4. Geri bildirim: Saray-ı Akik ; Eski Saray | mehmetarikan70

  5. Geri bildirim: Hürrem Sultan’ın hayır hasenatları | mehmetarikan70

  6. Geri bildirim: Hürrem Sultan’ın entrikaları ve Pargalı İbrahim’in ölmesi | mehmetarikan70

Bir Cevap Yazın

