Kulun Mîracı olan Namaz -1

Mîrac kavramı anlaşılmadıkça ne evrenler, ne insan ne de Kur’an anlaşılabilir. Mîrac, Efendimizin çeşitli intikaller sentezinde Allah’ı cc seyretme olayıdır. Kelime perde perde intikal, ya da adım adım ulaşma anlamına gelir. Mîracın bizzat kelime manası bile mîrac olayının temelini kavramaya yardımcıdır.

Necm Sûresi’nde mîrac çok net açıklanmıştır:

1 – Mîrac, hayalen bir olay değildir. Aksine bedenimizle birlikte bütünümüzün evrenlere ilahi bir intikalidir. Bunun izahı için Mescid-i Aksâ’dan başlar. Hayal olsaydı Mekke’de Hz.Muhammed ‘in sav evinden başlardı. Oysa Efendimiz Mekke’den Kudüs’e seyahat etmiş, bu seyahatte bir kaç saniyede olmuştur.

2 – Kudüs’ten Sidre-i Müntehâ’ya kadar zamanı aşan bir sürat içinde cereyan etmiş : Efendimiz maddesel evrenin tüm katlarına intikal etmiştir. Madde ötesinde olan âlemler, melekut âlemi, ledün âlemi, ruhlar âlemi gibi evrenin diğer mekânları da aynı tarzda süratli intikaller halinde , Efendimiz tarafından önce sezilmiş, sonra intikal edilmiş, sonda da yaşanmıştır.

3 – Bundan sonraki intikaller ifade tarzının erişemediği hikmetlerdir. Mîrac, Ka’be kavseyn ‘in sırrı içinde yukarıda izahını yaptığımız tarzda bütün âlemlerin seyri, görülmesi ve yaşanması tarzında yürümüştür. Mîracın tümünde geçen süre ise birkaç saniyedir. Çünkü odasına döndüğünde Efendimizin yatağı henüz soğumamıştır.

Efendimizin mîracında manevi hikmetler bizzat isminde gizli olan sırlardır. ( Muhammed Mustafa )

1 – Efendimizin nefsi ; Mustafa (arınmış) sırrı ile kulluğun ufuk noktasına erişmiştir. Nitekim Cenab-ı Hak Efendimize mîracta;

            — Habibim bana ne getirdin? Diye sorduğunda

            —Yarabbi sana sende olmayan bir hediye getirdim. Bu azametli yüceliğinde bulunmayan tek şeydir. Niyazında bulundu. Cenab-ı Hakk’ın sonsuz saltanatı içinde bulunmayan tek şey Efendimiz tarafından Cenab-ı Rabbül Alemiyn’e sunuldu.

            — Yarabbi ben sana sende olmayan yokluğu getirdim.

2 – Efendimizin gönlü ; İlahi hamdle ( Muhammed sırrı ) öylesine dolmuştu ki; Allah’ın cc tüm güzellikleri, evrendeki ihtişamı, bu hamd sırasında Kalb-i Muhammedî’ye yansımış, adeta evrenin kopyası Efendimizin gönlüne intikal etmiştir. Efendimiz ,İlahi güzelliği hem makrokozmozda hem de mikrokozmozda seyretti. Allah’ın cc. Efendimize özellikle lütfettiği bu müthiş olay; hem insanın gerçek manasını, hem de Cenab-ı Hakk’ın yarattığı varlıklarda seyrettiği güzelliğin sentezini sergiliyordu.

            Mîrac daha derindeki sırrı anlayabilmek için, ezelde sergilenen elest meclisindeki hikmetleri kavramaya ihtiyaç vardır.  Efendimiz miractan sonra elfakri fahri ( yokluğumla iftihar ederim ) hadisi kutsisini buyurdular. İşte bu yüce söz mîrac hadisesindeki yokluk sırrını dile getirmektedir.

Yazının devamı için : Kulun Mîracı olan Namaz -2

About mehmetarikan70

İyi bir baba, aile reisi, ekonomist, yazılımcı olmaya çalışan, ideal dünyanın ideal insanda olacağına inanan...
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s