Almanya’da 2 ay 10 günde güneş enerjisi santrali kurdu

Senas Group’un sahibi elektrik müh. Fahrettin Tanınmış, Karadeniz Teknik Ü.’de öğretim üyeliği yaptı, Doğu Anadolu’da enerji nakil hatları kurdu. İlk rüzgâr santrallarının uygulamacısı oldu. Rüzgâr ve güneş enerjisinde üretici de olmak istedi ama Türk bürokrasisini aşamadı 2.5 yıl lisans bekledi. Bir fuara gittiği Almanya’da, güneş santralı için sıfır bürokrasi, % 90 kredi desteğini görünce 2 ay 10 günde Doğu Berlin’de güneş santralı kurdu, lisansını cebine koydu.

Fahrettin bey Almanya’da yatırımcı oluş hikayesini şöyle anlattı; “Doğu Berlin’de güneş santralinde elektrik üretip , Almanya’ya satıyoruz. Bizde yenilenebilir enerjide çok büyük laflar söyleniyor ama bürokrasi geçit vermiyor. Başımızdan masal gibi bir yatırım tecrübesi geçti. 2009 Mayıs’ında Almanya’da solar sistemler fuarına gitmiştim. Alman Güneş Enstitüsü pavyonuna girdim. Sohbet sırasında ‘burada santral kurabilir miyiz’ dedim. ‘Tabii ki’ dediler. Çok basit bir prosedür anlattılar, önce inanamadım. Türkiye’de 2.5 senedir lisans bekliyordum. 2009’un 20 Eylül’ünde şirketi kurdum, Doğu Berlin’de işi tamamladık. 1 saatte lisansımı verdiler. Şirket kurmakla, elektriği vermem arasında 2 ay 10 gün geçmişti. 3 milyon €’luk yatırım oldu. 20 yıl alım garantili, sabit fiyat 42.85 €cent‘ten enerji satıyorum. Bu öz sermaye ile 4 santral daha kurabiliyoruz, her projenin yüzde 90’ı için kredi hazır. İkinci santral için belediyeye ait bir yeri önerdik 1 günde kiralama kararı çıkardılar. Vallahi tek tanıdığım da yoktu.”

About mehmetarikan70

İyi bir baba, aile reisi, ekonomist, yazılımcı olmaya çalışan, ideal dünyanın ideal insanda olacağına inanan...
Bu yazı Haberler içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

