Elektrik fiyatına zam yolda

EPDK’nın son düzenlemesi ile TEİAŞ, sistem kullanım bedellerini bazı bölgelerde 30 kata kadar artırdı. Elektrik dağıtım ve üretim şirketlerinin maliyet artışları tüketiciye de yansıyacak.

Son zam tüketicinin faturasının artmasına neden olacağı gibi, elektrik dağıtım ve üretim şirketlerine önceki bedele göre 30 kata varan ek maliyet yükledi. Bir elektrik üretim şirketinin, ürettiği elektriği veya bir dağıtım şirketinin satın aldığı elektriği kullanması için TEİAŞ’ın sistemlerini kullanması gerekiyor. Elektrik Üreticileri Derneği Müdürü Obahan Obaoğlu, şunları söyledi: “Metodolojiyi değiştirdiler. 2003’ten bu yana gelen yapı tamamen ve bir günde değişti. Santrallerin kârları alındı. Bu bedel santralin üretim miktarı ile orantılı olarak artıyor. Ne kadar o sistemi kullanıyorsa o kadar artacak. Ayrıca bölgelere göre de fiyat artacak. İletim yatırımını da özel sektörün sırtına yüklediler. Örneğin sektörün en büyük elektrik üreticilerinden Aksa’ya bu düzenlemenin maliyeti 30 milyon TL olacak. Tüm sektöre yaklaşık olarak 250-300 milyon TL ek maliyet ekleyecek. Biz TEİAŞ ve EPDK ile 2 hafta önce bir araya geldik itirazımızı yaptık. Biraz indirim yaptılar ama birden böyle bir düzenlemenin yapılması çok yanlış.”

EPDK’dan bir yetkili, “Türkiye’de elektrik iletim sistemine ciddi yatırım yapmak gerekiyor. Türkiye’deki kurulu güç 53.000 MW’a geldi ama 100.000 MW daha başvuru var. Bunlar için iletim altyapısı gerekiyor. TEİAŞ’ın bunu yapabilmesi için bütçeye ihtiyacı var” dedi.

About mehmetarikan70

İyi bir baba, aile reisi, ekonomist, yazılımcı olmaya çalışan, ideal dünyanın ideal insanda olacağına inanan...
Bu yazı Rüzgar Enerjisi - Rüzgar Türbini içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

